bye bye java, hello Bali - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Cindy Dijk - WaarBenJij.nu bye bye java, hello Bali - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Cindy Dijk - WaarBenJij.nu

bye bye java, hello Bali

Door: cindyvandijk

Blijf op de hoogte en volg Cindy

09 Juli 2011 | Indonesië, Jogjakarta

he he!! eindelijk weer internet!
Donderdag heb ik de hele dag in de bus gezeten van half negen 's ochtends tot een uurtje of negen 's avonds! Op weg naar de bromovulkaan. Eenmaal daar aangekomen kon ik gelijk gaan slapen want de volgende morgen moest ik er al om half vier uit om met de jeep richting de Bromo vulkaan te gaan. Brij het uitzichtpunt boven op een berg heb ik de mooiste zonsopkomst ever gezien!! Echt een lichtspel tegen de topppen van de rokende vulkanen in de verte!! SUPER MOOI! Daarna zijn we naar beneden gegaan en heb ik de bromo beklommen. Wat een stoffige ellende zeg! maar als je boven bent kun je in de rokende krater kijken! ook echt de moeite waard.
Ik zou donderdag gelijk doorgaan naar Bali, maar bij de Bromo kwam ik een paar Marrokaanse Amsterdammers (kan het nog fouter haha) tegen. Zij vertelde over Kawah Ijen een andere vulkaan met een mooi azurblauw meer in de krater. Ze lieten wat foto's zien en het is precies op de route naar Bali dus ik was om. Ik heb deze tour omgeboekt en ben dus gisteren richting de Kawah Ijen gegaan. Daar in een dorpje geslapen. Dit is allemaal met een tour dus je zit ook met dezelfde mensen. En.. je komt overal weer mensen tegen die je eerder hebt gezien en die dezelfde route afleggen. echt super leuk!!

Maar vanmorgen moest ik weer heel vroeg op om 4 uur vertrokken we richting de vulkaan. Dit was een leuke vermoeiende wandeling omhoog! In het donker door het bos. (gelukkig liep ik met een Zwitsers stelletje mee die bij mij in t busje zaten) Het pad liep erg ztijl omhoog en er liepen allemaal indo's met manden op hun schouder met wel 80 tot 100kg gele zwavelstenen erin. Dat is een heel bijzonder gezicht. Na een wandeling van ongeveer anderhalf uur omhoog. kwam ik bij een punt waar ik zo de krter van de vulkaan in keek met een azuurblauw meer erin. Super.
Een van de zwavelsteen mannen liep met me mee met een lege mand om die beneden bij de krater te vullen. Ik ben met hem meegelopen naar beneden totaan de plaats waar ze de gele zwavelstenen uithakken. Je zag daar een hele pluim van zwavelrook. echt super. Maar totdat er ineens een windstoot kwam die ervoor zorgde dat ik dus midden in die zwaveldamp stond. Door de rook zag ik niks meer en door de zwaveldamp kon ik niet meer ademen. Het Zwitserse stel was ook mee maar ik raakte in paniek en we konden eigenlijk geen andere kant op dan de rotsen oplkimmen naar boven.tot op het punt waar ik weer lucht kreeg en rustig werd! pfff echt heel heftig. Ik had alleen een sarong over mijn mond. Maar de zwavellucht is daar zooo ontzettend heftig dat zelfs een gasmasker niet helpt en je ogen prikken er ook van.
Nou ja ik heb het allemaal overleefd.
Na dit bezoekje was het ongeveer drie uur reiden over een onverharde rot weg met kuilen naar de plaats waar we met de ferry naar Bali gingen. Er ging een grote bus in de ferry. echt leuk om te zien. De oversteek duurde nog eens een uurtje en daarna nog ongeveer drie en een half uur rijden naar Denpassar in Bali. Maar er zaten veel "bekenden" in de bus. Ik zat naast een paar aardige Belgische meisjes. Dat was gezellig! Eenmaal In Denpassar aangekomen heb ik de taxi gedeeld met een Canadees stel naar Kuta. Omdat het inmiddels al donker was heb ik samen met hen gezocht naar een slaaplaats. Ik heb nu voor ongeveer 12 euro per nacht een geweldig bungalowtje. Wauw !! Voor het eerst een hot shower!! Ik heb schone lakens! ook lekker! een normale wc, airconditioning en er is Laundry service in het hotelletje.
Super gaaf!! hehe!! Ik heb net echt lang onder de douche gestaan!Dus daar blijf ik gelijk twee nachten, misschien wel drie!
Net heb ik lekker wat gegeten en heb ik Priscilla ontmoet. Een Nederlands meisje dat hier nu drie maanden woont met haar Braziliaanse surfboy!
Morgen ga ik met haar stappen!
Overdag wordt een rustig dagje op het strand denk ik!! heerlijk!!

bedankt voor de reacties allemaal!!
Morgen wil ik weer wat foto's op facebook zetten. Dat is makkelijker uploaden dan hier.

xxxx



  • 09 Juli 2011 - 15:14

    Marije:

    Zo dat was even schrikken als je geen lucht meer krijgt! Gelukkig lees ik voor de rest alleen maar positieve verhalen.Klinkt goed allemaal,volgens mij heb je al 32920 nieuwe vrienden gemaakt daar. Dat hoor je vaker,juist als je alleen bent,heb je veel aanspraak en ben je dus nooit alleen.Blijven schrijven hoor,wij vinden het wel leuk om je te volgen ! Ja zelfs anti-internet-Erik heeft zitten lezen. Groetjesss

  • 09 Juli 2011 - 15:21

    Pappa:

    Lieverd te gek en Bali lijkt mij superrr

  • 09 Juli 2011 - 15:40

    Leonie:

    meis ben blij weer wat te horen kijk elke dag om je belevenissen te lezen zoooo leuk! Nog veel plezier :)

  • 09 Juli 2011 - 15:40

    Cindy:

    hahaha thanks voor de reacties!! haha ik blijf schrijven oke!! XXX

  • 09 Juli 2011 - 16:41

    Herman:

    Hè,cin wat leuk om jou verslagen te lezen via marcel. Ga zeker ook naar Jin baran op het strand is daar de mooiste zonsondergang te zien, ook kun je daar in de buurt op de jetski bij nousa dua.met ons en oma gaat alles goed wendy en jeroen zijn vorige week zondag getrouwd à la las Vegas! Nog heel veel plezier en genot!

    Herman en Yolande.

  • 09 Juli 2011 - 20:01

    Neeltje:

    Heerlijk om te lezen!!! Hmm, misschien volgend jaar ook naar Azie.... Ben ik nog niet geweest ;-) Veel plezier op Bali!!! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Java- Bali- Lombok

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

jogja! the end!!!

26 Juli 2011

Laatste dagje Bali

25 Juli 2011

back in Kuta.

23 Juli 2011

sweet Lovina

21 Juli 2011

balian ketut Liyer
Cindy

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 25938

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

Hongkong, Vietnam en Filipijnen

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Singapore, Maleisië.

27 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

rondreis india.

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand cambodja

07 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Thailand

01 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Java- Bali- Lombok

Landen bezocht: