Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Cindy Dijk - WaarBenJij.nu Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Cindy Dijk - WaarBenJij.nu

Ko Samui

Blijf op de hoogte en volg Cindy

25 Juli 2012 | Thailand, Ko Samui

Gisteren ben ik van Tonsai beach/railay beach naar ko Samui gegaan. Daar heb ik zowat de hele dag over gedaan. Tonsai beach is alleen maar te bereiken met een longtale bootje. Het probleem met die bootjes is dat je moet wachten tot er genoeg mensen zijn. In dit geval 8 menen die allemaal 100 bath betalen. of je kunt zelf 800 bath betalen en in je eentje gaan. raar systeem dus. Maar ik wilde t natuurlijk wel even proberen. (moest wel) Ik stond al om 7.30 op het strand en om 9.45 is het bootje pas vertrokken en we waren met z'n vieren dus we zijn maar akkoord gegaan met 200 bath pp. Het waaide kei hard dus de rit was nog spannend en nat ook! eenmaal aangekomen in AO nang heb ik daar een ticket gehaald met bus en boot erbij. tussendoor heb ik nog 2 uur moeten wachten op de bus. Maar uiteindelijk om 18.30 was ik op de plaats van bestemming op Ko Samui. Ik zit in het oosten van het eiland op Chaweng beach. Wel weer heeeeeeeeel toeristisch! alles is op de toeristen afgestemd! ook de prijzen. Op Tonsai beach betaalde ik voor een kleine bamboehut 150 bath (ongeveer 4 euro) en hier weer 400 bath (10 euro) per nacht. Gisteren avond ben ik naar een discotheek geweest hier. ik heb super gelachen met Simen (alweer een fransman) en een russisch stelletje. Dit zijn de eerste echt wel aardige russen die ik ooit gezien heb. ik kwam pas om 4 uur thuis! hahahha het was dus super gezellig!

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. Het was half bwolkt en half zonnig. Ik heb een scootertje gehuurd en ben heel Ko Samui rond gereden. dat is wel leuk! zo kom je op allerlei plaatsen waar je normaal niet zou komen . Bijvoorbeeld een leuk locaal marktje, mooie uitzichtpunten!! super. maar dit eiland is lang niet zo mooi als de omgeving van Krabi! Dat vond ik tot nu toe echt nog het mooist.
Ko samui is heel groot en heeft haar eigen luchthaven. Een rondje eiland is dan ook ongeveer 70 km rijden. Maar het was heerlijk op de scooter en af en toe, hier en daar stoppen of lunchen! Nu ga ik even wat eten en wat winkelen . Morgenochtend ga ik met de boot naar ko pha gnan, een ander eiland ten noorden van ko Samui.
Daar is morgen avond de half moon party. Ik heb er super veel zin in!

x


  • 27 Juli 2012 - 15:57

    Papa:

    Hoi cin even van ons groetjes uit IJsland

  • 28 Juli 2012 - 08:10

    Leonie:

    Hi schattie nog een weekje meid dan ben je weer thuis. Geniet er nog ff volop van en zien elkaar snel!dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Thailand

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2012

duiken deel 2

29 Juli 2012

duiken in koh tao.

27 Juli 2012

koh phangan

25 Juli 2012

Ko Samui

23 Juli 2012

van ko lanta naar railay beach
Cindy

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 25939

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

Hongkong, Vietnam en Filipijnen

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Singapore, Maleisië.

27 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

rondreis india.

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand cambodja

07 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Thailand

01 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Java- Bali- Lombok

Landen bezocht: