tempels en rijstvelden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Cindy Dijk - WaarBenJij.nu tempels en rijstvelden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Cindy Dijk - WaarBenJij.nu

tempels en rijstvelden

Door: cindyvandijk

Blijf op de hoogte en volg Cindy

20 Juli 2011 | Indonesië, Ubud

Vandaag een lange dag gemaakt met mijn prive chauffeur! Hij heeft me meegenomen naar een heel aantal mooie plekjes in de omgeving! Een aantal tempels, waaronder de Besakih, grootste tempel van Bali. Dit was een hele mooie tempel hoog in de bergen, tegen een vulkaan aan! Het uitzicht was echt schitterend! Ik heb ook een gebed gedaan met zo'n mandje met bloemen en wierrook, zo een waar je hier op straat voortdurend over struikeld! hahaha! Ze leggen dit echt overal neer maarja. Tijdens het gebed doe je bloemen achter je oren en moet je wat heilig water drinken en over je hoofd wrijven en je krijgt rijst op je voorhoofd (shakra). Ze bidden voor de drie elementen van het leven: wind, water en vuur! het was echt heel indrukwekkend en mooi allemaal!
Later vandaag zijn we naar de rijstvelden gegaan en hebben we uitzicht genoten bij Kintamani. Je kijkt daar vanaf ongeveer 1000 m hoogte, uit over het Baturmeer! WAUW!
Toen waren we nog niet klaar! Last but not least zijn we naar de bron van tirta Empul geweest. Dit is een tempel met helige bronnen. Ik heb me uiteraard straaltje voor straalje ondergedompeld! Eerst water drinken, dan over je hoofd en dan heel je hoofd eronder! En dat aller met m'n sarong!
Vandaag had ik echt niet zonder sarong gekunt!

Nu ben ik echt bekaf! Morgen wil ik zo'n Balian. Een soort Goeroe die je toekomst voorspelt! Lijkt me echt super gaaf!! hahah ik heb het adresje van de beroemde Balian uit de film eat pray love met Julia Roberts! Het is heel gek en zeker geen toeval! Meerdere keren tijdens mijn reis hebben mensen mij aangeraden het gelijknamige boek te lezen! Echt wat voor mij zeiden ze! Ik wist helemaal niet waar het boek of de film over ging en toen ik vandaag vroeg of hier in de buurt iemand is die je toekomst kan voorspellen, kreeg ik als antwoord dat die bekende man van die film hier in de buurt zit en dat ik daar beslist heen moet! Ik ga echt ff kijken of ik een bezoekje kan regelen voor morgen!


nou jullie horen het wel! Kus


  • 20 Juli 2011 - 13:26

    Pa:

    Wauw Cin, ik zou graag met je meegegaan zijn, wat gaaf zou echt ook iets voor mij zijn. Besef je wel dat je een verschrikkelijke bofkont bent, jij doet het gewoon. Liefs van mij en Trudie.

  • 20 Juli 2011 - 13:44

    Yvonne:

    hoi cin,

    je moet echt alles opschrijven hoor, hotel namen, plaatsen waar je bent geweest want wil nu ook echt weer die richting en heb zo te lezennog lang n iet alles gezien! dus tips zijn welkom!!

  • 21 Juli 2011 - 05:51

    Leonie:

    hi wijfie! echt zoooo gaa allemaal wat je meemaakt! Leuk man gewoon over 8 dagen ga je alweer naar huis wil je echt snel zien want wil natuurlijk alles horen :) genietse nog en ben benieuwd wat die meneer voor goede voorspellingen heeft :) dikke kus

  • 21 Juli 2011 - 06:40

    Marion:

    Hoi Cin, geweldige ervaring.
    In een TV programma van Erica Terpstra heb ik er al eens iets van gezien.
    Zij heeft toen ook de mensen en plaatsen uit dat boek bezocht.

    Amanda vertelde me dat de vriend van Martin, Mathijs met zijn vrouw vandaag ook naar Bali afreizen.
    Wellicht kom je ze nog tegen.
    Kusjes, mama

  • 23 Juli 2011 - 09:13

    Erik:

    Marije en ik hebben "eat, pray love gezien. Had wel heel leuk geweest als je die had gezien, dan had je het een en ander wel herkend denk ik.. heel veel plezier verder. We zien je wel weer als je terug bent...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Java- Bali- Lombok

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2011

jogja! the end!!!

26 Juli 2011

Laatste dagje Bali

25 Juli 2011

back in Kuta.

23 Juli 2011

sweet Lovina

21 Juli 2011

balian ketut Liyer
Cindy

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 26001

Voorgaande reizen:

12 Juli 2016 - 12 Augustus 2016

Hongkong, Vietnam en Filipijnen

14 Juli 2015 - 14 Augustus 2015

Singapore, Maleisië.

27 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

rondreis india.

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand cambodja

07 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Thailand

01 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Java- Bali- Lombok

Landen bezocht: