cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Cindy Dijk - WaarBenJij.nu cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Cindy Dijk - WaarBenJij.nu

cambodja

Blijf op de hoogte en volg Cindy

01 Augustus 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

het is alweer een paar dagen geleden dat ik wat heb geschreven.
dinsdag ochtend zijn we op tijd vanuit aranyaprathet vertrokken met de tuk tuk naar de grens. de tuk tuk chauffeur zette ons af bij een huisje waar we onze visa moesten regelen. Een groot samenwerk netwerk. Maarja wij wisten helemaal niet waar we anders terecht moesten. in dat huidje werd ons geld afgetroggeld. nadat we teveel betaald hadden voor ons visa konden we bij die man ook bussen huren en hij wist wel waar je t beste geld kon halen. want in Cambodja heb je weinig ATM's. wij vertrouwde het sowieso niet en zijn nergens verder op ingegaan. gelukkig. want toen we de grens over liepen kwamen we erachter dat je daar ook nog kantoortjes had om je visum te kopen. (waarschijnlijk boor de normale prijs) je kunt echt niemand vertrouwen. het is allemaal een groot netwerk van oplichterij. maarja we zijn over de grens gelopen en daar wachtte de nieuwe verrassing. we werden belaagd door alle chauffeurs. na een stuk verder door te zijn gelopen zijn we met een taxi chauffeur meegegaan naar siem reap. dat ging goed. we hadden in de gids al een guesthouse uitgezocht en wilde ons daar heen laten brengen. maar aan t einde van de rit zei de taxi chauffeur dat we beter naar een ander hotel konden gaan omdat de buurt daar gevaarlijk zou zijn. dat stond niet in de reisgids dus wij bleven volhouden. uiteindelijk heeft hij ons naar dat guesthouse gebracht en gelukkig maar. het blijkt dat dit guesthouse de chauffeurs geen provisie geeft vandaar dat ze worden geboycot.
het guesthouse is erg leuk. het plaatsje siem reap is ook gezellig. Het valt echt op dat het hier heel westers is allemaal. In siem reap is natuurlijk ook alles ingericht voor de toeristen van Ankor.
gisteren hebben we weer een beetje rondgelopen. rond een uur of 2 in de middag begon het te regenen en het stopte niet voordat we sliepen.

gisteren zijn we om 7 uur 's ochtends vertrokken naar Ankor. met een tuk tuk hebben we een klein rondje gedaan langs de bekende tempels van Ankor. we hebben Ankor wat, ankor Thom, bayon, Ta thromp, en nog een paar andere tempels gezien. Het hoogtepunt was natuurlijk de Ankor wat. deze was voeg in de ochtend erg mooi en nog redelijk te doen vanwege de zon. De bayon was ook een hele mooie met al die gezichten. De ta thromp was de tempel waar de wortels van de bomen over de tempel heen groeide. super. het was echt een mooie maar uitputtende dag in de hitte langs een aantal tempels.

vandaag eigenlijk het zelfde verhaal. vroeg vertrokken en weer een hoop tempels gezien. we hebben Ankor wat zelfs vanuit een luchtballon kunnen bekijken. was echt leuk. morgen weer verder naar Phnom Penh, de hoofdstad.

• 02 Augustus 2013 - 09:16

Papa:

Hoi Cindy en Marcus, met belangstelling lezen wij jullie verslag en dat afzetten omgerekend in Euro's zal wel niet zo veel zijn. Wel een mooie ervaring en dat pakt niemand meer van jullie af. Groetjes Trudie en Papa